A növényvédelem adminisztrációja
A növényvédő szereket egészen a megvásárlásuktól az üres csomagoló burkolat megsemmisítéséig adminisztrálni kell:
• vásárláskor ÁFÁ-s számlát ajánlott kérni, amit még a könyvelőnek való átadás előtt javasolt fénymásolnunk és a másolatot lefűzni egy mappába
• szállításkor kapott szállítójegy egyben a szer átvételét is igazolja
• a raktározás megkezdésekor méregnyilvántartást kell vezetni, ahol szertípusonként külön lapon tartjuk nyilván a szer bevételezését, kiadását, raktári készletmennyiségét
• nagyüzemekben a növényvédelmi szakirányító utasítására, utalványozására lehet kiadni a raktárosnak a növényvédő szert, aki szállító jegyre adja azt ki
• a kijuttatásra alkalmazott személyeknek az alkalmasságot dokumentálni kell:
- előzetes, időszakos és eseti orvosi alkalmassági igazolás
- előzetes, időszakos és eseti munkavédelmi oktatás igazolása
- végzettségek, jogosultságot igazoló anyagok, ügyelni kell ezek érvényességére
- munkaszerződés és növényvédelmi tevékenységre kiterjedő munkaköri leírás
- egyéni védőfelszerelések átvételének igazolása a nyilatkozattal, melyben az alkalmazott nyilatkozik az oktatás megtörténtéről és a használati kötelezettségéről
• a kijuttatott növényvédő szert fel kell vezetni a táblatörzskönyvbe (szernév, mennyiség, dátum)
• a kijuttatásról permetezési naplót kell vezetni
• a maradék növényvédő szert nagyüzemben a raktáros bevételezi, felvezeti a bevételt
• üres csomagoló burkolatot és egyéb veszélyes hulladékot a raktáros külön raktárjegyzéken tart nyilván és szabályos tárolásáról, megsemmisítéséről gondoskodik, az erről szóló esetleges számlákat vagy azok másolatát megőrzi
• a gazdálkodó AKG esetén köteles Gazdálkodási naplót vezetni
• eseti növényvédelmi szaktanácsadás esetén a szaktanácsadói szerződés és a számla is része az adminisztrációnak